sábado, 25 de mayo de 2013

Aprenentatges en relació a les bones practiques, projectes de millora i documentals de companys





Allò que he après observant les bones pràctiques, projectes de millora i documentals d’altres companys, ha estat el següent:

Eivissa

-Documental d’infants amb N.E.E: Aquest documental m’ha permet, més que aprendre, tenir més en compte que per ser una escola inclusiva i tenir als infants realment integrats, ha d’haver una gran coordinació i ajuda entre tots els membres del centre, incloent a les famílies. Tot i així, considero que encara que hagi molta coordinació, i actitud per part de l’equip docent, els recursos materials i humans són molt pocs i de cada vegada menys. L’administració pública hauria d’invertir més en recursos, perquè aquests infants poguessin anar més enllà i sobretot, poguessin cobrir aquestes necessitats educatives especials.

Menorca

-Projecte de millora, el pati (Escola Fort de Leau): Amb aquest projecte de millora del pati que varen exposar les companyes de Menorca, he après que el pati és un moment educatiu i pedagògic com qualsevol altre que es pot fer dins l’aula, o en general durant tota la jornada que els infants es troben al centre.
Moltes vegades es veu el pati com un moment de descans, de desconnexió, però ens oblidem dels grans aprenentatges que es poden dur a terme en aquest, si donem les eines necessàries als infants com poden ser el objectes, el temps, la distribució de l’espai… no cal omplir als infants de joguines comprades a les tendes, a vegades amb material reciclat es poden fer grans produccions. I no ens em d’oblidar del joc lliure.

-Projecte de millora, l’hort (Escola Fort de Leau): Aquest projecte de millora m’ha semblat bastant interessant i a l’hora m’ha fet dubtar, de sí realment a la meva escoleta hi ha una falta de pressupost o de ganes de dur-ho a terme, ja que ho varem proposar i ens varen dir que no per falta de pressupost. Però no se si s’han aturat a pensar que tenint un hort a l’escoleta es poden dur a terme grans aprenentatges de forma global e integral (experimentació, exploració, canvis, vida d’un ésser viu, contacte amb la natura, nom de les verdures, fuites...). Tal vegada, seria més interessant treballar amb l’hort continguts que aquest ja conté, i deixar de banda altres activitats menys significatives.

Mallorca

-Projecte de millora sobre la figura de la mestra, rols i models d’actuació (Escoleta Esporles): aquest projecte que han presentat les meves companyes, m’ha permet aprendre que sempre es pot i s’ha de millorar, que no per ser mestra durant anys ens em de quedar amb allò que sempre fem, sinó que és interessant que algú ens faci un retornament, un feed-back sobre el que convé millorar. Per tant, m’ha semblat molt interessant que donin aquest “paper “ a les practicants, que confiïn en elles, que són qui tenen més present i actualitzat les conductes o estratègies que ha de posar en marxa una bona mestra.

-Bona pràctica racó del moc (escoleta Huialfàs de Sa Pobla): Aquesta bona pràctica, m’ha permet aprendre una altra forma per donar autonomia als infants i que mai se m’havia ocorregut. Considero que amb bones practiques com aquesta es podrien fer moltes més activitats o coses amb els infants, ja que si els hi donem oportunitats com aquestes, les rutines no serien les que ocuparien tota la jornada. Sempre xerrem de la importància de l’autonomia de l’infant, però realment els hi donem les eines necessàries per què ho puguin ser? Moltes escoletes haurien de tenir en compte bones pràctiques com aquesta.

-Documental canvi de bolquers. D’un moment ordinari a un moment extraordinari (escola de Sencelles): Aquest documental m’ha permet veure que si la mestra vol, es pot dedicar temps i delicadesa a aquest moment tan íntim i respectuós com és en concret, el canvi de bolquers.
Encara que hi hagi molts d’infants i poc temps per canviar-los, no podem deixar de banda, aquest moment, em de donar temps als infants perquè ells participin, ja que si volem que siguin autònoms aquesta és la millora forma, deixant-los fer també a ells. I és en aquest moment on també tenen molta importància les estratègies que la mestra posi en marxa.

-Projecte de millora, l’art (Escola de Bendinat): L’exposició d’aquest projecte de millora sobre l’art, m’ha semblat molt interessant i m’ha permet aprendre que sense recursos econòmics també es poden fer moltes coses i es poden donar als infants l’oportunitat de dur a terme molts d’aprenentatges de forma global i motivadora. Això sí, des de la motivació, il·lusió i imaginació per part de les mestres.


Aquesta entrada m’ha permet treballar les següents competències: 1.2, perquè he reflexionat sobre els elements que porten a una bona actuació professional (bona pràctica), 1.3, perquè a més de les exposicions que varen fer els companyes/es he visitat els seus blocs i així he pogut reflexionar millor i adonar-me’n d’allò que m’han aportat. I per últim, la competència 4.2, perquè he identificat les bones practiques i les he comparat amb les de la meva escoleta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario