Allò
que he après observant les bones pràctiques, projectes de millora i documentals
d’altres companys, ha estat el següent:
Eivissa
-Documental
d’infants amb N.E.E: Aquest documental m’ha
permet, més que aprendre, tenir més en compte que per ser una escola inclusiva
i tenir als infants realment integrats, ha d’haver una gran coordinació i ajuda
entre tots els membres del centre, incloent a les famílies. Tot i així,
considero que encara que hagi molta coordinació, i actitud per part de l’equip
docent, els recursos materials i humans són molt pocs i de cada vegada menys.
L’administració pública hauria d’invertir més en recursos, perquè aquests
infants poguessin anar més enllà i sobretot, poguessin cobrir aquestes
necessitats educatives especials.
Menorca
-Projecte
de millora, el pati (Escola Fort de Leau): Amb
aquest projecte de millora del pati que varen exposar les companyes de Menorca,
he après que el pati és un moment educatiu i pedagògic com qualsevol altre que
es pot fer dins l’aula, o en general durant tota la jornada que els infants es
troben al centre.
Moltes
vegades es veu el pati com un moment de descans, de desconnexió, però ens
oblidem dels grans aprenentatges que es poden dur a terme en aquest, si donem
les eines necessàries als infants com poden ser el objectes, el temps, la
distribució de l’espai… no cal omplir als infants de joguines comprades a les
tendes, a vegades amb material reciclat es poden fer grans produccions. I no
ens em d’oblidar del joc lliure.
-Projecte
de millora, l’hort (Escola Fort de Leau): Aquest
projecte de millora m’ha semblat bastant interessant i a l’hora m’ha fet dubtar,
de sí realment a la meva escoleta hi ha una falta de pressupost o de ganes de
dur-ho a terme, ja que ho varem proposar i ens varen dir que no per falta de
pressupost. Però no se si s’han aturat a pensar que tenint un hort a l’escoleta
es poden dur a terme grans aprenentatges de forma global e integral (experimentació,
exploració, canvis, vida d’un ésser viu, contacte amb la natura, nom de les
verdures, fuites...). Tal vegada, seria més interessant treballar amb l’hort
continguts que aquest ja conté, i deixar de banda altres activitats menys
significatives.
Mallorca
-Projecte
de millora sobre la figura de la mestra, rols i models d’actuació (Escoleta
Esporles): aquest projecte que han presentat les meves
companyes, m’ha permet aprendre que sempre es pot i s’ha de millorar, que no
per ser mestra durant anys ens em de quedar amb allò que sempre fem, sinó que
és interessant que algú ens faci un retornament, un feed-back sobre el que
convé millorar. Per tant, m’ha semblat molt interessant que donin aquest “paper
“ a les practicants, que confiïn en elles, que són qui tenen més present i
actualitzat les conductes o estratègies que ha de posar en marxa una bona
mestra.
-Bona
pràctica racó del moc (escoleta Huialfàs de Sa Pobla):
Aquesta bona pràctica, m’ha permet aprendre una altra forma per donar autonomia
als infants i que mai se m’havia ocorregut. Considero que amb bones practiques com
aquesta es podrien fer moltes més activitats o coses amb els infants, ja que si
els hi donem oportunitats com aquestes, les rutines no serien les que ocuparien
tota la jornada. Sempre xerrem de la importància de l’autonomia de l’infant,
però realment els hi donem les eines necessàries per què ho puguin ser? Moltes
escoletes haurien de tenir en compte bones pràctiques com aquesta.
-Documental
canvi de bolquers. D’un moment ordinari a un moment extraordinari (escola de
Sencelles): Aquest documental m’ha permet veure que si
la mestra vol, es pot dedicar temps i delicadesa a aquest moment tan íntim i
respectuós com és en concret, el canvi de bolquers.
Encara
que hi hagi molts d’infants i poc temps per canviar-los, no podem deixar de
banda, aquest moment, em de donar temps als infants perquè ells participin, ja
que si volem que siguin autònoms aquesta és la millora forma, deixant-los fer
també a ells. I és en aquest moment on també tenen molta importància les
estratègies que la mestra posi en marxa.
-Projecte
de millora, l’art (Escola de Bendinat): L’exposició
d’aquest projecte de millora sobre l’art, m’ha semblat molt interessant i m’ha
permet aprendre que sense recursos econòmics també es poden fer moltes coses i es
poden donar als infants l’oportunitat de dur a terme molts d’aprenentatges de
forma global i motivadora. Això sí, des de la motivació, il·lusió i imaginació
per part de les mestres.
Aquesta
entrada m’ha permet treballar les següents competències: 1.2, perquè he
reflexionat sobre els elements que porten a una bona actuació professional (bona
pràctica), 1.3, perquè a més de les exposicions que varen fer els companyes/es he
visitat els seus blocs i així he pogut reflexionar millor i adonar-me’n d’allò
que m’han aportat. I per últim, la competència 4.2, perquè he identificat les
bones practiques i les he comparat amb les de la meva escoleta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario