A
una de les últimes entrades que he fet al blog, vaig penjar l’explicació del
projecte de millora, el pati, de l’escoleta “Son Espanyolet” que és a on estic
fent les practiques 0-3 anys. Però les propostes que les meves companyes i jo
varem proposar només han quedat en propostes d’allò que volíem fer (veure
projecte de millora penjat), ja que quan varem exposar les nostres idees al
centre, ens varen dir que hi havia una falta de pressupost. Per tant, la
coordinadora del centre ens va proporcionar material reciclat i ens va dir que
amb això féssim el que poguéssim. I Així ho hem fet.
La
coordinadora només ens va proporcionar uns “servilleteros” i uns taps de
botelles que tenien recol·lectats i nosaltres amb això varem fer el que mostren
les fotos següents:
A
més, varem recopilar cd’s i amb temperes els varem decorar, així com també amb
pasta de sal (que ens va proporcionar el centre) varem fer formes perquè les
famílies les decoressin i poder penjar-les pel centre.
Pel
pati de bebès també amb material reciclat varem fer el següent:
Una
vegada que em tingut tot enllestit, ho em penjat al pati. (tal i com mostren
les fotos anteriors).
Encara
que les nostres produccions han estat un èxit perquè han motivat als infants i
tot d’una han sortit al pati s’han atracat i han tocat les diferents textures i
han experimentat amb tot el material que em posat al seu abast, la part de
seguretat i duració del material no ha resultat amb tant d’èxit, ja que tot
d’una s’ho han carregat, perquè estiraven dels fils, es penjaven o ho colpejaven,
i fins i tot, quan feien girar els “servilleteros” es pegaven cops al cap sense
voler. Per tant, hem hagut de modificar la forma de presentació de les nostres
produccions, perquè aquest quedés més segur que estètic. És a dir, en lloc de
presentar-ho tot penjat, (perquè pensàvem que donaria més joc), em hagut de
presentar-ho tot aferrat a les balles o als pòsters del pati.
Amb
la experiència de veure als infants en directe, em après que sempre abans de
preparar un material i oferir-ho als infants, s’han de tenir en compte totes
aquelles coses que possiblement els infants faran, encara que la nostra
proposta sigui una altra. Així com també, s’ha de preveure que els infants no
es puguin fer mal. Tal vegada, per voler motivar i impressionar als infants, em
pensat molt en la part estètica i em deixat sense voler un poc la part tant
important com és de la seguretat. Tot i que no ha hagut cap incident, només ha
estat que el material s’ha fet malbé.
Encara
que en un principi ens em frustrat perquè em vist que les nostres produccions
han fallat una mica, també ens ha agradat, poder fer per primera vegada una
avaluació en directe i modificar aquelles coses que no han sortit com
esperàvem, ja que això com ha mestres, penso que ho haurem de fer sempre.
Una
altra cosa que he detectat, és que tal vegada, aquest tipus de proposta estaria
més encertada per infants de 2-3 anys que per infants de 1-2 anys, ja que els
de 1-2 anys només s’han atracat al principi i tot d’una ho han deixat de banda,
en canvi, en els de 2-3 anys si que s’ha despert la curiositat i les ganes de
descobrir aquell nou material.
Per
contra, amb els bebès aquest mateix material sí que ha funcionat, els ha
despert la curiositat i no s’han fet malbé.
En
aquesta entrada les competències que he treballar han estat les següents: 2.7,
perquè he estat capaç de detectar els meus errors en quan a la aplicació del
projecte de millora i he trobat formes de millorar-lo. I la competència 5.2,
perquè he estat capaç de detectar el problema del perquè ha fallat el projecte
de millora.
No hay comentarios:
Publicar un comentario