lunes, 3 de junio de 2013

Reflexió autovalorativa del projecte de millora, el pati





A una de les últimes entrades que he fet al blog, vaig penjar l’explicació del projecte de millora, el pati, de l’escoleta “Son Espanyolet” que és a on estic fent les practiques 0-3 anys. Però les propostes que les meves companyes i jo varem proposar només han quedat en propostes d’allò que volíem fer (veure projecte de millora penjat), ja que quan varem exposar les nostres idees al centre, ens varen dir que hi havia una falta de pressupost. Per tant, la coordinadora del centre ens va proporcionar material reciclat i ens va dir que amb això féssim el que poguéssim. I Així ho hem fet.
La coordinadora només ens va proporcionar uns “servilleteros” i uns taps de botelles que tenien recol·lectats i nosaltres amb això varem fer el que mostren les fotos següents:







A més, varem recopilar cd’s i amb temperes els varem decorar, així com també amb pasta de sal (que ens va proporcionar el centre) varem fer formes perquè les famílies les decoressin i poder penjar-les pel centre.







 
Pel pati de bebès també amb material reciclat varem fer el següent:



Una vegada que em tingut tot enllestit, ho em penjat al pati. (tal i com mostren les fotos anteriors).
Encara que les nostres produccions han estat un èxit perquè han motivat als infants i tot d’una han sortit al pati s’han atracat i han tocat les diferents textures i han experimentat amb tot el material que em posat al seu abast, la part de seguretat i duració del material no ha resultat amb tant d’èxit, ja que tot d’una s’ho han carregat, perquè estiraven dels fils, es penjaven o ho colpejaven, i fins i tot, quan feien girar els “servilleteros” es pegaven cops al cap sense voler. Per tant, hem hagut de modificar la forma de presentació de les nostres produccions, perquè aquest quedés més segur que estètic. És a dir, en lloc de presentar-ho tot penjat, (perquè pensàvem que donaria més joc), em hagut de presentar-ho tot aferrat a les balles o als pòsters del pati.
Amb la experiència de veure als infants en directe, em après que sempre abans de preparar un material i oferir-ho als infants, s’han de tenir en compte totes aquelles coses que possiblement els infants faran, encara que la nostra proposta sigui una altra. Així com també, s’ha de preveure que els infants no es puguin fer mal. Tal vegada, per voler motivar i impressionar als infants, em pensat molt en la part estètica i em deixat sense voler un poc la part tant important com és de la seguretat. Tot i que no ha hagut cap incident, només ha estat que el material s’ha fet malbé.
Encara que en un principi ens em frustrat perquè em vist que les nostres produccions han fallat una mica, també ens ha agradat, poder fer per primera vegada una avaluació en directe i modificar aquelles coses que no han sortit com esperàvem, ja que això com ha mestres, penso que ho haurem de fer sempre.     
Una altra cosa que he detectat, és que tal vegada, aquest tipus de proposta estaria més encertada per infants de 2-3 anys que per infants de 1-2 anys, ja que els de 1-2 anys només s’han atracat al principi i tot d’una ho han deixat de banda, en canvi, en els de 2-3 anys si que s’ha despert la curiositat i les ganes de descobrir aquell nou material.
Per contra, amb els bebès aquest mateix material sí que ha funcionat, els ha despert la curiositat i no s’han fet malbé.


En aquesta entrada les competències que he treballar han estat les següents: 2.7, perquè he estat capaç de detectar els meus errors en quan a la aplicació del projecte de millora i he trobat formes de millorar-lo. I la competència 5.2, perquè he estat capaç de detectar el problema del perquè ha fallat el projecte de millora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario