Observació:
04/03/2013
Aula:
Els observadors.
Escola:
EEI Son Espanyolet
Avui
he observat l’activitat de pintar lliurement amb ceres, cadascú en el seu full
de Din-A3, però compartint la mateixa taula, excepte quatre infants que
pintaven a una taula més petita, perquè a la taula grossa no cabien tots. I la
tutora i jo els i hem dit als infants que anessin a seure per pintar, i tots
deien: “sisi a pintar!”. I han anat tot d’una a seure.
Una
vegada asseguts la tutora els hi ha repartit els fulls i les ceres. Uns volien
els colors que la tutora els havia donat, però d’altres no es conformaven i
volien que els hi canvies les ceres per altres colors.
Tots
pintaven en silenci comentant alguna cosa amb el company que tenien a devora,
fins que A. li ha dit a D. en veu alta, que estava pintant un caragol. I en D.
li ha dit: ”jo estic pintant un cotxe”. I just seguit en D. ha pintat en el
paper de S. i en S. s’ha enfadat i li ha dit: “nooo!” i jo li he dit a D.: “nooo,
has de pintar en el teu paper perquè aquest dibuix és de S”. però seguia
pintant en el paper del company i jo li he dit: D. sinó vols pintar més, ves a
jugar a cotxes, però no pintis al dibuix del teu company si ell no vol.
Desprès
quasi tots a l’hora s’han cansat de pintar i han guardat les ceres per anar a
jugar. Però a la taula petita han seguit pintant A., S., N., i E., i en S. ha
ficat la mà dins la capsa de ceres i ha dit: “tengo tres” i la resta ha fet i jo
els hi he dit: “si? Les conteu?”. I han contat les ceres una per una. Desprès
les he guardat i en S. ha dit: “ja està a jugar a cotxes!”. I la resta ha dit.:
“siii, jo tambééé!”. Han anat a jugar i jo a penjar els seus dibuixos per l’aula.
En aquest moment de dibuix lliure a on es treballa l'estimulació sensorial, l'objectiu de la sessió, a més de pasar una bona estona i que els nins desenvolupin la motricitat fina, es tracta que els infants expressin amb els seus dibuixos el seu estat emocional.
Per altra banda, els infants amb aquesta activitat, varen aprendre (alguns) a que el material no es podia fer malbé, perquè sino s'havia de llevar i ens quedaven sense, ja que alguns rompien les ceres per la meitat.
La mestra, a més de voler que els infants decoressin les aules amb els seus dibuixos, volia que els infants desenvolupessin la seva coordinació visomanual.
Crec que els infants, encara no varen assolir els objectius que la mestra volia aconseguir, perquè tot d'una es varen cansar de dibuixar.
(He triat l'etiqueta 1.2 perquè sobre aquesta observació he reflexionat sobre si la meva actuació ha estat correcta).
En aquest moment de dibuix lliure a on es treballa l'estimulació sensorial, l'objectiu de la sessió, a més de pasar una bona estona i que els nins desenvolupin la motricitat fina, es tracta que els infants expressin amb els seus dibuixos el seu estat emocional.
Per altra banda, els infants amb aquesta activitat, varen aprendre (alguns) a que el material no es podia fer malbé, perquè sino s'havia de llevar i ens quedaven sense, ja que alguns rompien les ceres per la meitat.
La mestra, a més de voler que els infants decoressin les aules amb els seus dibuixos, volia que els infants desenvolupessin la seva coordinació visomanual.
Crec que els infants, encara no varen assolir els objectius que la mestra volia aconseguir, perquè tot d'una es varen cansar de dibuixar.
(He triat l'etiqueta 1.2 perquè sobre aquesta observació he reflexionat sobre si la meva actuació ha estat correcta).
No hay comentarios:
Publicar un comentario