lunes, 11 de marzo de 2013

Estratègies per millorar les competències no assolides




Una vegada que han passat unes tres setmanes de pràctiques i he pogut analitzat el context amb l’ajuda del DAFO*, m’agradaria comentar quines són les estratègies que he de posar en marxa per millorar o aconseguir les competències, ja que només demanat a la meva tutora de pràctiques considero que no és suficient, també he de fer jo mateixa una reflexió i cercar eines que hem permetin millorar.

DAFO*: Consisteix en l’anàlisi d’un centre educatiu, que es fonamenta en la identificació de les debilitats i les fortaleses que posseeix (factors interns) i de les amenaces i oportunitats que pot plantejar l’entorn (factors externs). 

Les estratègies que empraré per les competències que no tinc assolides o que necessito millorar, són les següents: 

1-És autònom en l’aprenentatge. Aquesta competència, encara que la tingui adquirida amb els seus subpunts 1.1,1.2,1.3,1.4, per millorar-la el que he de fer és ser més autònoma encara, és a dir, en lloc de demanar a altres companys o mestres, he de fiar-me de mi mateixa, dels meus coneixements i fer les coses amb més seguretat.  Sense deixar de cercar a altres recursos o fonts d’informació.

2-Reflexiona sobre el seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta competència l’he de millorar bastant, demanant-me a mi mateixa sobre el que faig, perquè ho faig i si realment funciona. Tot té una intenció, per tant, si la meva tutora de pràctiques ja té programades totes les activitats a fer i directament va a l’aula i fa les activitats sense tenir en compte el meu punt de vista (perquè ja estiguin fetes de principi de curs), doncs jo he de reflexionar sobre el perquè haurà fet aquesta activitat, si els infants estaven disposats a realitzar-la i si cobria les seves necessitats. Totes aquestes estratègies per reflexionar sobre el meu procés d’aprenentatge, les he de posar en pràctica dia a dia, quan la jornada hagi acabat i sense deixar que vagi passant els temps.

4-Analitza i reflexiona sobre els processos d’ensenyament – aprenentatge. Com ja vaig dir, d’aquesta competència només tinc assolit el punt 4.1, per tant, he d’adquirir el punt 4.2,4.3. I per fer-ho de moment no puc fer molta cosa, ja que necessitat que passi un poc més de temps, per veure més pràctiques educatives i poder comparar-les dient si són bones o no. Per tant, necessito informació per poder adquirir aquesta part de la competència.
En quan el 4.3, ara ja estic començant a adquirir-lo, perquè a partir de l’observació d’un fet concret, el que faig i el que he de seguir fent és anotar al meu quadern el fet concret, descrivint tal qual el que ha passat per desprès fer-me preguntes a mi mateixa i intentar descobrir perquè succeeix allò. Amb aquesta estratègia es poden fer hipòtesis i intentar resoldre-les.

5-Reflexiona sobre el procés de millora. Per aquesta competència encara no tic clar quina estratègia o tasca fer per reflexionar, però de moment el que intent fer, és de cada activitat cercar altres variables o formes diferents de fer per veure si es pot millorar. Per exemple: si alhora de rentar-se les mans els infants no volen anar, doncs cercar una cançó que els hi motivi o posar al rentamans alguna foto amb un personatge que els hi agradi. Però en concret, pel projecte de millora, encara no tinc estratègies per millorar.

(He triat l’etiqueta 2.3, perquè he descrit el que vull aprendre i els objectius que em proposo per adquirir o millorar les competències).

No hay comentarios:

Publicar un comentario