Una vegada visitat tot el llistat de
bones pràctiques al 0- 3 anys, encara que m’hagin agradat totes les que hi
havia, he decidit triar les tres següents, que són les que més m’han agradat:
-Juguem amb magranes: Aquesta activitat m’ha agradat
molt, ja que és una forma significativa perquè els infants coneguin una fruita
típica de la tardor a l’hora que treballen els sentits, perquè poden tastar la
fruita, mirar el seu color, olorar-la, sentir el renou que fan en trepitjar-la....etc.
Així com també, poden experimentar amb aquesta fruita a través de materials com
pots, tubs...inclús poden pintar amb els grans de la magrana, fer
transformacions... Per tant, amb aquesta activitat tan original, els infants
treballen de forma transversal i global, aprenent coses de forma significativa
i sobretot, divertida.
Aquí vos deix el link de la
pràctica: http://www.xtec.es/~ccols/intercan/cucafera/cucafera.htm
-Mòbils i murals amb materials a l’abast: Aquesta
altra pràctica m’ha agradat molt, ja que per una banda, convides als pares a
entrar dins l’aula mentre es fa el període d’adaptació i per l’altra, es decora
l’aula amb material natural tret del medi. Moltes vegades, no es tenen el
compte als pares, i considero que són la part més important i que no em de
deixar de banda, ja que els nostres alumnes són allò més preuat que tenen
aquests pares. I que millor forma de fer-los partícips fent una activitat per
l’aula o pel centre, així els infants es senten orgullosos dels seus pares, i
aquests tenen l’oportunitat de conèixer l’escola realment des de dins, a on es
crea una relació de confiança entre els pares i els mestres.
En quan als materials del medi, és
una forma de reciclar i aprofitar tots els elements naturals dels quals
disposem i que el fet de no ser estructurats ens permeten fer moltes coses
creatives. A més la creació d’un mòbil decora l’aula, al mateix temps que
convida a la verticalitat dels infants, és a dir, motiva a que els infants no
caminants es comencin a posar drets per intentar agafar els elements que es
troben penjants.
Aquí vos deix el
link de la pràctica:
-Poder anar a beure aigua: Contínuament es xerra de la importància que els infants
puguin ser autònoms en les seves rutines i en general, en tot allò que puguin
fer per ells mateixos, però realment es dóna aquesta autonomia?
Aquesta pràctica amb el racó de
beure aigua, m’ha fet reflexionar sobre si realment a les escoletes es dóna als
infants aquesta oportunitat de poder ser autònoms. Mai m’havia aturat a pensar
en aquest moment tan simple com és el de beure aigua. Allò que més m’ha agradat
d’aquesta pràctica, és que els mestres consideren als infants totalment capaços
i competents. Així com també, es pot dedicar més temps a fer altres activitats,
perquè les rutines es tenen més assolides.
Aquí vos deix el link de la
pràctica:
Les competències que he treballat en
aquesta activitat són: 3.1, perquè una vegada observades aquestes bones
pràctiques, m’he fet preguntes sobre allò que es fa a l’escoleta on faig les
pràctiques. I la competència 4.2, perquè he estat capaç d’identificar aquestes pràctiques
com a bones, argumentant-les.
No hay comentarios:
Publicar un comentario