lunes, 15 de abril de 2013

Llistat bones pràctiques 0-3 anys




Una vegada visitat tot el llistat de bones pràctiques al 0- 3 anys, encara que m’hagin agradat totes les que hi havia, he decidit triar les tres següents, que són les que més m’han agradat:

-Juguem amb magranes: Aquesta activitat m’ha agradat molt, ja que és una forma significativa perquè els infants coneguin una fruita típica de la tardor a l’hora que treballen els sentits, perquè poden tastar la fruita, mirar el seu color, olorar-la, sentir el renou que fan en trepitjar-la....etc. Així com també, poden experimentar amb aquesta fruita a través de materials com pots, tubs...inclús poden pintar amb els grans de la magrana, fer transformacions... Per tant, amb aquesta activitat tan original, els infants treballen de forma transversal i global, aprenent coses de forma significativa i sobretot, divertida.

Aquí vos deix el link de la pràctica: http://www.xtec.es/~ccols/intercan/cucafera/cucafera.htm
 
-Mòbils i murals amb materials a l’abast: Aquesta altra pràctica m’ha agradat molt, ja que per una banda, convides als pares a entrar dins l’aula mentre es fa el període d’adaptació i per l’altra, es decora l’aula amb material natural tret del medi. Moltes vegades, no es tenen el compte als pares, i considero que són la part més important i que no em de deixar de banda, ja que els nostres alumnes són allò més preuat que tenen aquests pares. I que millor forma de fer-los partícips fent una activitat per l’aula o pel centre, així els infants es senten orgullosos dels seus pares, i aquests tenen l’oportunitat de conèixer l’escola realment des de dins, a on es crea una relació de confiança entre els pares i els mestres.

En quan als materials del medi, és una forma de reciclar i aprofitar tots els elements naturals dels quals disposem i que el fet de no ser estructurats ens permeten fer moltes coses creatives. A més la creació d’un mòbil decora l’aula, al mateix temps que convida a la verticalitat dels infants, és a dir, motiva a que els infants no caminants es comencin a posar drets per intentar agafar els elements que es troben penjants.

Aquí vos deix el link de la pràctica:                                 

-Poder anar a beure aigua: Contínuament es xerra de la importància que els infants puguin ser autònoms en les seves rutines i en general, en tot allò que puguin fer per ells mateixos, però realment es dóna aquesta autonomia?

Aquesta pràctica amb el racó de beure aigua, m’ha fet reflexionar sobre si realment a les escoletes es dóna als infants aquesta oportunitat de poder ser autònoms. Mai m’havia aturat a pensar en aquest moment tan simple com és el de beure aigua. Allò que més m’ha agradat d’aquesta pràctica, és que els mestres consideren als infants totalment capaços i competents. Així com també, es pot dedicar més temps a fer altres activitats, perquè les rutines es tenen més assolides.  

Aquí vos deix el link de la pràctica:


Les competències que he treballat en aquesta activitat són: 3.1, perquè una vegada observades aquestes bones pràctiques, m’he fet preguntes sobre allò que es fa a l’escoleta on faig les pràctiques. I la competència 4.2, perquè he estat capaç d’identificar aquestes pràctiques com a bones, argumentant-les.

No hay comentarios:

Publicar un comentario